Nőnapi köszöntő ⇒ 6 inspiráló és elgondolkodtató idézet női szerzőktől

nonap1.jpg

Nők, akik inspirálják egymást. Nők, akik inspirálnak másokat. Nők, akik elmélkednek az élet nagy kérdésein, miközben maradandót alkotnak. Nők, akik tanulnak a hibáikból, és teszik mindezt úgy, hogy egyre erősebbé válnak. Nők, akik nem ismernek lehetetlent. Ebben a bejegyzésben számomra nagyon kedves női szerzők műveit rendeztem egy irodalmi csokorba, és kiválasztottam egy-egy elgondolkodtató idézetet a kötetekből. Lássuk a listát!

1. Szabó Magda: Az ajtó

„(…) ha csak tehettem, folyton hazaszaladgáltam az elhagyott városba, kerestem az eltűntet, a visszahozhatatlant, a házak árnyékát, amely valaha arcomra borult, elvesztett egykori otthonomat, és persze nem találtam semmit, mert hol kanyargott már az a folyó, amelynek cseppjei között az én életem cserepei sodródtak.”

2. Szécsi Noémi: Egyformák vagytok

„Fucking Away, ezzel a címmel versenyeztettem volna külföldi fesztiválokon a rövid animációk szekciójában, magyar címen el sem gondolkodtam, de ez nyilván furmányosabb lenne, szójátékosabb, amilyenek a magyar címek lenni szoktak, hiszen a magyar elme nem érheti be valami olyan laposan tényszerűvel, hogy »Szétcseszem az életem«.”

3. Szvoren Edina: Verseim

„Ha valaki az ember mellett nevetni kezd, mondtam neki, lehetetlenség levakarni az arcról ezt a fogakkal szabdalt hasítékot – és a legtöbben a sírással is hasonlóképpen állnak, csak éppen az arcon olyankor minden bezárul.”

4. Tóth Krisztina: Akvárium

„Edu tekintete átsiklott rajtuk: az élete egy korábbi szakaszában meglehetősen sok lesoványodott emberrel találkozott. Neki az se tűnt régmúltnak, mint ahogy a jelen se tűnt jelennek, hanem mindig, minden egyszerre történt, átláthatatlanul, izzó és idegen fényben, ám az érzelmek hosszúra nyúló árnyéka nélkül, amely a puszta tapasztalatot emlékké lényegíti.”

5. Alice Walker: Bíborszín

„És épp amikor rájövök, hogy elégedetten élhetek Shug nélkül is, (…) Shug levelet ír, hogy jön haza.
Na. Hát élet ez vagy sem?
Oly nyugott vagyok.
Ha jön, boldog leszek. Ha nem, elégedett.
És rájövök, hogy ez volt a lecke amit mekkellett tanulnom.”

6. Sheila Heti: Változások könyve

„Mivel az élet ritkán van összhangban az elvárásainkkal, minek elvárni bármit is? Nem lenne jobb nem tervezni előre? De ez is őrültségnek tűnik, mert a tervezés és a vágyakozás néha működik. Vagy még ha nem is működik, valameddig eljutunk a segítségükkel. Vagy legalábbis úgy tűnik, ha nem vágyakoznánk és tervezgetnénk, egy helyben toporognánk.”

Eötvös Natália

Fotó: Saját

Ha nem elég a könyves kontentből: megoldás ITT és ITT #csekkolniér